יום רביעי, 25 באפריל 2012

על החיים בשמיים ובעצם....איך הכל החל ?

שלום לכם !
מאז שאני זוכר את עצמי הסתובבתי עם הראש בשמיים . מסתכל על תצורות עננים ועופות דואים ביום ועל הכוכבים בלילה .  זהו כבר טבע שני בשבילי שכל פעם שאני יוצא ממבנה החוצה מבעד לדלת הראש נישא אל על   על מנת לאמוד את תנאי הדאיה ביום או את מידת איכות ויציבות השמיים בלילה . כבר יותר מפעם אחת הכניס אותי הרגל זה לצרות - התנגשות  במכונית בעת זחילה בפקק תנועה תוך התבוננות בעופות מתרמלים מעל לכביש או במעידה על מכשול או גרם מדרגות בעת יציאה ממבנה .  אך ברוב המוחלט של המקרים הסתיימה בחינה זו של השמיים  ביום דאיה מדהים בין עופות דורסים או בליל תצפית מבעד לשמיים יציבים במיוחד והפרדה של כפולים  צמודים במיוחד .

תעופה ואסטרונומיה תפסו חלק ניכר ממה שאני עוד בגיל צעיר מאוד . עוד כילד בעיר רחובות השתמשתי במשקפת שקיבלתי לבר מצווה על מנת לצפות מבעד לחלון חדרי במטוסי   הקרב הנוחתים וממריאים בשדות התעופה הסמוכים לעיר או על השמים בלילה ובעיקר על ערפילית   אוריון שתמיד התמקמה במיקום נוח אל מול חלון חדרי . אז , בדיוק בנקודה זו  בדיוק ניזרעו זרעי ההתמכרות .  ה"קלות הבלתי נסבלת" של היכולת לבחון מתוך הנוחות והאינטימיות של חדרי את ערפילית אוריון ממרחק של 1500 שנות אור ולבחון , מיד לאחר ארוחת הערב, את האינקובטור בו נוצרות שמשות חדשות גדולות ואלימות הרבה יותר מהשמש שלנו הילכה עלי קסם .

אסטרונומיה ודאיה הם  עיסוקים מהם אינך יכול  להינתק .  בעיקר משום שאתה חי בעולם בו הם מתרחשים . אוקינוס האויר רוחש ומשתנה ללא הרף סביבך וכיפת השמיים משתנה ללא הרף כל שעה , כל יום, כל חודש ,כל שנה והזדמניות חדשות נוצרות ללא הרף המיצרות הרפתקאות וחוויות חדשות . מטרתו של בלוג זה היא לשתף אתכם בחויות העוברות עלי תוך כדי העיסוק בשמים .

מקוה שתהנו .

שמיים צלולים ונחיתות רכות

אמיר 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה