יום שבת, 7 ביולי 2012

יש לי כנפיים

ישנם כמה שלבים מרגשים בחייו של טייס . חלקם מחויבים במציאות וחלקם לא . אנסה לסדר אותם בצורה כרונולוגית . הרגע הראשון הוא אולי שיעור הטייס הראשון והתחלת נסיונות ההטסה ממש בידים . השני - המרגש מכולם הוא כמובן הסולו . הרגע בו אתה לבד לעצמך באוויר לטוב ולרע  .  בסולו מצאתי את עצמי שר באוויר לאחר ההמראה . חשבתי שפרץ הרגשות הזה מוזר אך לאחר מכן בשיחה עם טייסים נוספים הבנתי שברוב המיקרים  השאלה היא לא האם אתה שר בסולו אלא איזה שיר אתה שר :-) .   השלב השלישי הוא קבלת הרשיון . קצת פחות מרגש אך אתה מרגיש שהאחריות עליך כבדה יותר . אין יותר מי שיבדוק לך את רמת הטיסה כל יום לפני שהוא משחרר אותך לעצמך . כל האחריות עליך -לטוב ולרע .

עד עתה כל השלבים שמניתי מתרחשים במהלך התפתחותו של כל טייס אך החלק הרביעי - רכישת כלי טייס שהוא כולו שלך - הוא מנת חלקם רק של חלק מהטייסים ואני שמח לבשר לכם שבשבועות האחרונים חוויתי אותו על בשרי .

4X-GML הכנפים שלי
  קוראים לו 4X-GML - Four Xray Golf Mike Lima  או בקיצור בקשר Golf Mike Lima והוא נולד בגרמניה בבית החרושת של GROB במשקל של 255 ק"ג .  מדובר בדאון נחמד מסוג ASTIR CS  נוח להטסה . בעל גלגל מתקפל היכול להגיע למהירות מירבית של 250 קמ"ש אך אנו בד"כ טסים בין 80-130 קמ"ש .

בשבוע שעבר טסתי בו לראשונה והיום שוב . יש משהו מרגש בלטוס בכלי טייס חדש לראשונה ביחוד אם הוא חד מושבי . את הסולו עושים בדאון הדו מושבי בו למדת לטוס ואתה מכיר את תכונותיו ושיגעונותיו הקטנים והמיוחדים אך כשאתה טס לראשונה בדאון חדש חד מושבי אתה עומד לפגוש לראשונה את תכונותיו באוויר . אי אפשר ,כמו באוטו , לחנות רגע בצד ולחשוב מה עושים . מרגע ריצת ההמראה אתה מחויב . מחויב להמראה ,הטסה ונחיתה בטוחה וטובה . על מנת לעמוד במשימה זו בהצלחה אתה קורא בעיון את ה MANUAL של הדאון . משנן את תכונותיו המיוחדות ומנסה לדלות כמה שיותר מידע מאלה שכבר טסו על דגם זה אך בכל זאת ,כידוע , לא ניתן ללמוד שחיה בהתכתבות וכאן אתה ניזרק ישר למים עמוקים וכדאי מאוד שתדע לשחות !

לאחר הבטחון הראשוני בהטסות אתה מתחיל לעכל שמדובר בעצם בכנפיים שלך !!  . לאחר 350 שעות של הטסת דאוני מועדון יש משהו נחמד בהרגשה זו אך אני לעומת זאת התהלכתי שבועיים בהרגשה שהדאון לא שלי , כמו אדם המתעלם מחלק מגופו . לי לפחות לקח זמן לעכל זאת ועתה מתחילה השימחה אט אט לחלחל .

בשבוע שעבר עשיתי את הטיסה המשמעותית הראשונה שלי ב GML כשעה ועשרים של תענוג צרוף עד לגובה של כמעט 5000 רגל - טיול מעל הרי מנשה והמוחרקה במשך שעה ועשרים . אני כבר לא יכול לחכות לסתיו . לראות המדהימה ,למאות הציפרים המדהימות ולטמפרטורות השפויות . הכל עם הכנפייים שלי !

שמיים צלולים ונחיתות רכות

אמיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה