יום רביעי, 2 במאי 2012

Astronomical Forplay

תודו, מה יותר כיף ?  ליצפות דרך הטלסקופ החדש שקניתם או כל תהליך רכישתו , הציפיה להגעתו ושיחרורו הראשון לאוויר העולם מאריזתו ?.

אצלי לפחות , חלק גדול מאוד מההנאה הוא התהליך  המקדים או ה FORPLAY אם נשאל מושג מעולם האהבה .  כמו שם ,תהליך הבחירה , החיזור ,ההתרגשות בנסיעה לקראת הפגישה הראשונה והפגישה הראשונה -כולם מעוררים בנו הנאה עצומה , אולי חשש מה ולבסוף זיכרונות מתוקים לא פחות מהזוגיות עצמה לאחר מכן .

רכישת ציוד חדש עבורי ,טלסקופ לדוגמה , מעוררת התרגשות רבה . ישנו תהליך שלם המתחיל בשוטטות באתרי אינטרנט המוכרים ציוד אסטרונומי, פורומי חובבים ואתרי סקירות ציוד . לאחר החלטה על דגם מסויים אני מתמקד ומחפש מידע ,תמונות מזוויות שונות  וכל מה שזמין על אותו דגם עד כדי כך שאני מכיר את המכשיר היטב עוד לפני שפגשתי אותו אישית  .....

לאחר ההזמנה . מתחילה ההמתנה המתוקה ,מלווה במעט חשש . מתי יגיע המכשיר ואיך יעבור את המסע .
ואז מגיע הרגע בו מגיעה ההודעה  המיוחלת . יש כמובן את ההתרגשות של הלילה לפני ובעת הנסיעה לאספו .

יש כאלה שישוו את זכרונותיהם  מתהליך ההוצאה מהקופסא או ה UNBOXING של הטלסקופ האהוב עליהם לרגע   הולדת בנם :-). טוב , אולי הגזמתי .... אבל בהחלט אני זוכר את ה UNBOXING של כמה מהרפרקטורים האהובים עלי .   הריח המיוחד כשהקופסא ניפתחת . רישרוש הנילונים וחומרי האריזה ,המראה הראשון של הטלסקופ המבריק הנח בקופסא . והמגע ,  כן ,המגע - החלקת היד על גוף הטלסקופ. וגולת הכותרת- הסרת מסכה האוביקטיב וסקירה ,בהרבה חשש את משטחי העדשות . מה צבע הציפוי ? האם ישנן שריטות ? אבק ? . ב TV85 הצבע הוא כחלחל -סגול . ב TMB  וב ASTROTECH ירוק בקבוק .

תקראו לי "מכור " ,"משוגע " אך אני בטוח שחלק מהקוראים יזהו חלק מסימני המחלהגם אצלם .
ראו לדוגמא אחד שהסריט את "הולדת בנו" או למעשה את תהליך ה UNBOXING של  Stellarvue Raptor 80mm  המגיח לאוויר העולם .  מומלץ לצפייה עם אזניות על מנת להנות מרעש ה DEW CUP המחליק על גוף הטלסקופ או מהחלקת הפוקוסר .  תקראו לי "משוגע" אך כניראה אני לא היחידי ....  :-)



תהנו

שמיים צלולים

אמיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה